Mums by Sandra är namnet på mitt "hemkonditori". Jag bakar på beställning olika sorters kakor och små bakverk i mitt hemkök som är godkänt för tillverkning av kakor. Alla arbeten är unika handarbeten som jag skräddarsyr enligt kundernas önskemål. Jag gör även catering för både små och större fester och sköter om serveringen! Vill du beställa något av mig, ta gärna kontakt med mig på numret 0405737318 eller via e-mail, sandra.ekholm@elisanet.fi, Mums by Sandran suomenkieliset sivut www.facebook.com/mumsbysandra

24.11.13

Om min blogg

Jag är en trebarnsmamma som efter flera år hemma med barnen har blivit intresserad av att baka. Allt började egentligen ifrån att jag började laga födelsedagskakor åt barnen. Intresset för bakning har sedan tagit fart och för tillfället sjunger vispeln hos oss nästan varje dag! Förutom små bakelser som cupcakes och macarons hör även olika sorters kakor som chokladkakor, bärmoussekakor och marsipankakor och bröd till min repertoar. Jag tänkte börja min blogg med att ta er på en tur genom det jag gjort innan jag började bloggen! De första kakorna jag började baka till barnens kalas var prinsesstårtor med olika slags marsipandekorationer. Receptet till prinsesstårtan har jag fått av min mamma, hon brukade alltid göra en prinsesstårta åt mig på min födelsedag, kanske det var därför jag ville göra en likadan åt mina barn. Den här Angrybirdskakan gjorde jag åt min son när han fyllde 5år.
Året före det när min dotter fyllde 6år och min son fyllde 4år var det Hello kitty och Blixten som gällde, då såg kakan ut såhär

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar