Mums by Sandra är namnet på mitt "hemkonditori". Jag bakar på beställning olika sorters kakor och små bakverk i mitt hemkök som är godkänt för tillverkning av kakor. Alla arbeten är unika handarbeten som jag skräddarsyr enligt kundernas önskemål. Jag gör även catering för både små och större fester och sköter om serveringen! Vill du beställa något av mig, ta gärna kontakt med mig på numret 0405737318 eller via e-mail, sandra.ekholm@elisanet.fi, Mums by Sandran suomenkieliset sivut www.facebook.com/mumsbysandra

19.11.14

En maffig chokladtårta

Den här gången fick jag beställning på en chokladkaka som skulle innehålla så mycket choklad som möjligt. Det blev en del testkakor! Den första var ett saftigt chokladbotten i tre våningar med chokladmousse och choklad-färskostkräm i mellan och chokladkräm spritsat på, den var ganska häftig, en liten bit räckte bra :-)
Sen försökte jag göra den lite "lättare" och gjorde ett lager mjölkchokladmousse och ett lager vitchokladmousse och satte choklad-färskostkrämen bara på kakan! Passade på att bjuda på den på farsdagen när hela familjen var samlad. Mina barn älskade kakan och min son som helst inte brukar äta kakor klämde i sig flera bitar! Jag dekorerade kakan med lite chokladdekoraioner som jag hade kvar från en tidiagre testkaka, de var inte så vackra men ska göra snyggare nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar