Mums by Sandra är namnet på mitt "hemkonditori". Jag bakar på beställning olika sorters kakor och små bakverk i mitt hemkök som är godkänt för tillverkning av kakor. Alla arbeten är unika handarbeten som jag skräddarsyr enligt kundernas önskemål. Jag gör även catering för både små och större fester och sköter om serveringen! Vill du beställa något av mig, ta gärna kontakt med mig på numret 0405737318 eller via e-mail, sandra.ekholm@elisanet.fi, Mums by Sandran suomenkieliset sivut www.facebook.com/mumsbysandra

19.1.16

Riktiga kanelbullar

Jag har alltid gillat att baka bullar och jag började redan som liten tillsammans med min mamma. Hon lärde mej att göra degen och hur man skulle "snurra" dem, hon hade ett eget sätt att göra dem på. Efter att nu har bakat dem säkert i 30 år, tänkte jag nu testa att lite ändra på receptet och sättet att baka ut dem på. Använde farinsocker istället för vanilgt vitt socker och så kavlade jag degen riktigt tunn så att jag fick många tunna lager med kanel-socker-smörblandning. Detta gjorde att bullarna blev underbart saftiga! De här mums-bullarna blev en hitt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar