Mums by Sandra är namnet på mitt "hemkonditori". Jag bakar på beställning olika sorters kakor och små bakverk i mitt hemkök som är godkänt för tillverkning av kakor. Alla arbeten är unika handarbeten som jag skräddarsyr enligt kundernas önskemål. Jag gör även catering för både små och större fester och sköter om serveringen! Vill du beställa något av mig, ta gärna kontakt med mig på numret 0405737318 eller via e-mail, sandra.ekholm@elisanet.fi, Mums by Sandran suomenkieliset sivut www.facebook.com/mumsbysandra

16.1.18

Spelt-Ciabatta! Godaste brödet jag bakat!!


Ciabatta hör till de bröd som jag bakar oftast, för mej är bröd en naturlig del av måltiden- nästan ett måste! Jag älskar ett luftigt, saftigt bröd med knapriga kanter, jag tycker om att baka så att brödet jäser en lång tid och sen bakas i riktigt het ugn-då brukar slutresultatet bli bäst!! I somras hittade jag på sommartorget på Pellinge ett speltmjöl som var odlat på ängarna på ön där vi har vårt sommarställe- jag testade det redan på sommaren och märkte att det gav ett väldigt saftigt fint resultat men det var först nu som jag testade att byta ut en del av vetemjöljet i mitt favoritbröd ciabattan mot speltmjöl och resulatet var jätte lyckat. Mjölet gjorde att brödet blev saftigt och luftigt med en underbar smak, och en kaprig yta! Tror att jag har en ny favorit!! Tack Gunnel Englund för det fina mjölet :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar